3 Mayıs 2009

GÜZELİM LOHUSAYIM ÇOK PİS DALARIM

İnsan bazen kendinden büyüklere kulak vermeli zannımca...Hani bu da nasıl bir kelimeyse " zannımca " . Adamlar boşuna dememiş kırk gün diye...Irkın etnik yapısından mıdır nedir biliyorlar demek ki yaşanabilecekleri...


Doğum sonrası dönemden bahsediyorum evet.Meşhur lohusalık dönemi ...Kapıların arkasına süpürgeler konulan, halı altlarına bebeğin kakalı bezi konulan ve daha bilimum yapılası gerekli bir sürü şey...


Hep birşeylerden korunma telaşı bebeğin kuşun kanadından dahi nem kapacağını düşünenler mi, yoksa "kızım sen yat bak bu zamanda gelen hastalık gitmez" diyenler mi ???İçimde birşeyler birikiyor farkındayım zaten ben son üç ayımda çok ağarlaşmış ayağımı arabaya dahi kaldıramamıştım şimdide üstüne kırk gün hapsi zannımca ( bak gene kullandım :D ) boğuluyorum :D

Parmaklıklar ardında dizisi varya dersin bizim aile büyükleri o senaryodan fırlamış...Usul usul beni katil doğanlar a sürüklüyorlar...
Hayat çok güzel bebeğim uslu ve sağlıklı çok şükür. Yapımda emeği geçen baba, yardımlarını esirgemeyen aile büyükleri ve benim biricik oğlum bu dönemimde bana ellerinden geldiğince yardımcı oluyorlar... Tabii ben kuyruğumla kudurmuyorum tek sorun bu dönemin en hırçın safhasına geçmiş olmam belki kimse anlamıyor ama level atlamış gibiyim...

İnsan önce hayat güzel yaşamak güzel diyip Nirvanaya ermiş gibi bir moda girsede devamında böhüüüü evresi başlıyor...Pencereden bakıyorum zaman zaman hani hayat dışarda nasıl devam ediyor diye ( fotoğrafta da görüldüğü üzere ) kargaları görüyorum, çoğu zaman ağızlarında çöp balkonumdan efektle kovaladığım sevimsiz şeyleri ama ama ama ağaca yuva yapmaya çalışıyorlar ve nasıl yağmur var o ne ben ağlıyor muyum ???

Arabayla Eda için kontrole gidicez Alaturka açıldı radyoda sanırım çalan parça " Ormancı " idi e ben gene ağlıyorum...Sanki ormanım yandı böğkkk...Ben pek ağlamam birde ağladığımı görenler ne yaptığımı anlamamış havasında birde sinir sinir aaaaaaaaaa ağlarım tabii yaaa...Amaaannnn işte o dönemde geçti şimdi hırçınlaşmış çemkirme dönemindeyim :D... Eşime ayrı oğluma ayrı esnafa ayrı herkese sarmış durumdayım...Eşimin gizliden " lohusalık dönemi nezaman geçicek" diye gizli gizli arkadaşlara sorduğunu duydum...Adamcağız alaca karanlık kuşağına düşmüş gibi...Allah hepimizi kurtarsın ee ne diyeyim...

Bu cimcime erken doğduğu için belkide bazen birşeyler yolunda gitmediğinde ben böyle hırçınlaşıyorum.çocuk konusundan dolayı korktuğumu Ona birşey olacağından böyle olduğumu söyliyemiyorum...Erken doğduğu için 1 aydır sarılık ve yarın idrar tahlili vereceğiz...Erken doğan bebeklerde karaciğer oluşumu tamamlanmadığından sarılık uzun sürebiliyormuş...Pozitif düşünüyorum kötü düşünmemeye çalışıyorum ama anladım ki 10 sene öncesine göre anormal hassaslaşmışım ve yaşam kalitemiz biz istemesekte sunileşmiş...Eskiden akla gelmeyen pekçok şey şimdi başa gelir olmuş...Anne olmak belki daha rahat, doktor olmaksa bukadar zor değildi o yıllarda...Ortaya çıkan onca sağlık sorunu yüzünden öğrenciliği bitmek bilmeyen sevgili doktorlara da sabırlar diliyorum...Tüm bunların yanısıra erken doğumun nekadar arttığınıda gözlemlerime dayanarak söylemek isterim...Hani ünlülerin bebekleri de erken doğduğunda derler ya oraları buraları çatlamasın diye erken aldırıyorlar diye yok aslında pekde öyle değil benim yattığım dönemde birtane zamanında doğan çocuk yoktu :(...
"Doğan her çocukta Tanrının insanlardan ümidi kesilmemiş demektir" sözü her zaman dünyaya dair karamsarlaşmamam için bana destek olmuştur...Dilerim ki mahvetiğimiz dünya, bize erken doğumlarla başlayan daha büyük cezalar yaşatmasın...
Bir küçücük gözyaşına nelerini vermezsin ve bir gülüşünde cennet huzurlarına erersin...Tanrım bebeklerimizi koru ve lohusalara da bu ülkede sabır ihsan eyle ...Ah! o kırk gün diyeni bir ele geçirirsem var ya çok pis dalıcam....

PORTAKALMAVİ...

9 yorum:

Seyyah dedi ki...

güzelim lohusa değilim ama çok pis dalarım:))) azcık sabır canım şunun şurasında kırka ne kaldı ki.. hem bu meleğe bakarken insan zamanın nasıl geçtiğini anlamaz.. yani en azından uzaktan öyle görünüyor. sağlığınız yerinde olsun, mutlu olun da o kırkı bir uçurursunuz ki tozu kalmaz:))

My little Montenegro dedi ki...

@Nily, evet melek gibi teyzesi öyle usluki herşeye değer diyorsun işte ozaman...Uçurucam o kırkı görücek gününü ...Öpüyorum...

Belgin dedi ki...

Gecmis olsun:) Güle güle büyütün meleginizi, Allah bagislasin:))
Bu durumlar normaldir lohusalikta, takmayin kafaniza fazla:) Bir gün gülersiniz bu durumlari hatirlayinca:))
Sevgilerimle

beenmaya dedi ki...

öncelikle çok geçmiş olsun. çok yakın bir arkadaşımda erken doğum yapmıştı sarılık vb durumlarla çok uğraştılar hatta. ilk görmeye gittiğimizde bebeği elimize alamamıştık o kadar ufaktı ve zayıftı ki ama geçen gün fotolarını yollamış nasıl kendine gelmiş nasıl toparlamış bilemezsin. en zor kısmı atlattın canım hem sen hem de meleğimiz sağlıklı. bundan sonrası emin ol çok daha kolay. sadece biraz sabır. ve ne zaman sabrın kalmadığını düşünürsün meleğin yüzüne bak yeter :)))

ben onu yerim bu arada yaaa maşallah analı babalı büyüsün Allah sağlıklı, keyifli, huzurlu bir ömür versin meleğimize...

sana da kolaylıklar diliyorum canım...

sufi dedi ki...

Bizim güzel lohusamız Elif Şafak'ın Siyah sütünü mü okudu yoksa? Eda gibi bir melek ve annesi çok yakında hava atacak bizlere göreceksin, geçecek bu günler.Eğer zor olsaydı bu günler kadınlar 2.3.4.ü çocuğu doğururmuydu dersin?

GeCe dedi ki...

içini ferah tut hepsi gececk inşallah

efsa dedi ki...

melekler korusun onu. maşallah.

anneler günün kutlu olsun katmerli anne :))

Bızbız ve Bıtbıt Bir Hayat Hikayesi dedi ki...

en güzel anneler günü senindi sanırsam :D ççok tadlu çocuk yaw :D

My little Montenegro dedi ki...

Teşekkür ederim güzel mesajlarınız için...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Portakalmavisi bir; hüzünleri dibine kadar yaşamadan terketmeyen, sonrasında da ardına dönüp bakmayan hüzünbaz zamanlar cambazı....

pin

yukarı