6 Ocak 2012

KARNIBAHAR HİKAYESİ


Geçenlerde karnıbaharla ilgili bir yazı okudum...Aslında çok tesadüfi bulmuşta okumuşum gibi oldu ama elimden geldiği kadar evdekileri doğru besleme bendeki bu çaba...Diş doktorumuzun üstüne basa basa sebzelerin organlarımızın cilası olduğu söylemini sık sık yinelesemde sevgili aileme salata dışında sebze yediremiyorum...Düşündüm evet bunlar salata seviyor o zaman çoğunu salata olarak tüketelim olsun ve de bitsin...

Karnıbahar ki bazıları karnabahar da demekte ama benim kelime mantığıma göre karnıbahar daha uygun olduğundan bu beyaz sevimli sebzeye ben karnıbahar diye hitap ediyorum...Çok basit bir yapma şekli buldum biraz Ege biraz kendi damak tadımı da ekleyerek bu içinde protein, minareller,vitamin ki özellikle B12 içeren şirin şeyi kendim gibi istedim ki sizlerde sofralarınıza katın :) bu arada kalp rahatsızlarına, aklım çok dolu sinirliyim diyenlere de iyi gelen bir mama bu :)

Öncelikle karnıbaharı temizleyip yıkayalım...Bu arada bir tencereye su ve tuz ekleyip kaynamasını bekleyelim.Kaynama başladıktan sonra parça parça karnıbaharları içine atalım aşağıda kaynarkende görebilirsiniz :)




Aşağıda yıkanmış tencereye atılmayı bekleyen karnıbaharlar neşe içinde poz verirken :P


 Kaynar sudan çıkardığımız karnıbaharları soğuk suya sokup çıkarıp süzgece alalım...
 Haşlanmış ve suyu süzülmüş karnıbaharları yağsız veya dilerseniz az sıvı yağlı tavada hafif kahverengi olana kadar kızartalım...

Bir miktar sıvı yağda kırmızı pul biberi kokusu çıkana kadar kızdıralım...
Kızarmış ( hafif ) karnıbaharlarımız,sarımsaklarımız ki ben hep üç diş kullanırım,yağda kızdırılmış pul biber sosu, bir kap yoğurt hazır edilir...sarımsaklar yoğurda eklenir ve o yoğurt karnıbaharların üstüne dökülür dilediğiniz kadar yağlı sosu ekleyebilirsiniz...


 İşte budur...
 Sonrada sevdikleriniz yemeye doyamaz ve parmaklarını da yeeeer :D

Bu arada sanırım Ege yöresinde haşlamadan yumurta ve una bulayıp kızartıyorlar...Dedim ya herkesin damak tadı farklı :D ....



Portakalmavisi....



Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Portakalmavisi bir; hüzünleri dibine kadar yaşamadan terketmeyen, sonrasında da ardına dönüp bakmayan hüzünbaz zamanlar cambazı....

pin

yukarı