9 Ağustos 2012

Belki....


yaşadığı coğrafya bazen yormalı insanı hep değil..Hayat hep gülmeli insana, bazen değil...

son zamanlarda özellikle bu mübarek zamanlarda ülkemde akan kanlar canımı daha fazla acıtmaya başladı...Duyarsızlıklar cumhuryetinin adı meçhul insanlarıyız bizler...Ya şehit öleceksin ya da trafik kazasında...

oturmuş sistemlerdeki düzeni benim ükeme uygulamak bukadar mı zor.bu halk insanlar hiç mi güzel birşeyleri haketmez.

Ben asker kızıyım artık bazı şeyler de kanıma dokunmaya başladı.Ben büyürken boğazda askeri okulun yollarında askerlerle "1-2-3 vatan vatan vatan " diye yürüyerek büyüdük.çooook şeyler anımsarım o yıllara ait mesela babamın parkasının kokusu.Güven, huzur ve mutlulukla geçen milli bayramlar.babamın bana öğrettiği ilk şiirler,istiklal marşımız...öyle bir şiir ezberlemekle geçmez şairinin hayat hikayesine kadar işlerdi beynime...nasıl milliyetçi arkadaşlarımız Hüseyin   Nihal Atsız, Ziya Gökalp, solcu arkadaşlarımız sosyalizm ve proleter devrim kitapları okumuş ise bizlerde Kemalist düşünceyi barındıran kitaplar okuduk...

herzaman söylerim babam Türkiyeyi farklı yöne bakan pencereleri bulunan apartmana benzetirdi...Yönetici taraf olursa neler olacağını anlatır çocuklarımızı herzaman yakın tarihinden de haberdar yetiştirmemiz gerektirdiğini söyler bilginin güç olduğundan bahsederdi...

Geçen yaz Eda gene ben mi sordum yoksa Egeberk mi bilmiyorum ' bizi düşmanlardan Atatürk kurtardı , bizi düşmanlardan Atatürk kurtardı ' diye şarkı söyler gibi etrafında döne döne dolaşıyor.Capitol avm deyiz.kadının biri fazlaca sesli bir şekilde " öteki dünyada da cehennemden Atatürk kurtaracak sizi"," öğretin öğretin  ahiret sorgusunda da bunu soracaklar" dedi.Kadına döndüm baktım ne diyeyim elin cahiline kızımın elinden tuttum " bizi düşmanlardan Atatürk kurtardı " diye söyleyip yolumuza devam ettik.

Elin cahili derim çünkü maalesef ruhaniyetle varolan bir gerçeğin üstünü kapamaya çalışıyorlar.bunu yaparken de çakma öğrendikleri, riyakarlıkla geçiştirdikleri dinlerini imanlarını insanları ötekileştirmekte kullanıyorlar.Çok şükür Kemalizmi içimize aşılayan ailelerimiz müslümanlığı da temel ilkeleri ile içimize nakşetmiştir.İnanıp inanmamak, kuralara uyup uymamak bizim insiyatifimizdedir.çünkü verilecek bir hesap arsa zaten o hesabı biz vereceğiz.

vatan,millet,toprak,bayrak.

Bu topraklar ya çok büyük bir ah! aldı ya da bilmiyorum belki de herşey bir rüya...Tıpkı uyutulduğumuzda olması gereken gibi...

Devletin gerek görürse sende askere gidebilirsinlerle büyüyüp bugün oğluma askerlikle ilgli bir gram birşey söyliyemiyorum.vatanımı sevmediğimden değil ne bu vatan ne de evlatlarımızın kanı saçma sapan ideolojilere kurban gidecek kadar ne ucuz ne de onursuz...28 yıldır beslene beslene doymayanları birde evladımın kanıyla beslemek istemiyorumdur belki.....


Portakalmavisi...

evlat,abla,eş,anne






Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Portakalmavisi bir; hüzünleri dibine kadar yaşamadan terketmeyen, sonrasında da ardına dönüp bakmayan hüzünbaz zamanlar cambazı....

pin

yukarı