10 Ağustos 2012

tuvalet eğitimi - tamamen içgüdüsel bir yazı...


Ben Egeberk i büyütürken sanırım hiç zorlanmamışım bunu annelerin yazılarını okurken daha iyi anlıyorum.Egeberk 99 doğumlu..dokuz aylık yürüyen ender erkek çocuklarından.Egeberk 1,5 yaşında 3 kelimeli cümle kurmaya başladığında yaz aylarına denk geliyordu.Bodrumun sıcağında altına bir kilot geçirip eğitimimize başladık.beni çok yormadı yani elimde bez kaka temizlediğimi anımsamıyorum...Anılarımda oyun havuzunda ördeklerle yüzen bir kaka öbeği kalmış okadar.

ne yaptım: oturak aldım.Düzenli tuvalete beraber gittik.Evet altına işediği zamanlarda oldu  ama hiç problem olmadı hemen değiştirdim.Koltuğa oturmayı seven bir çocuk olmadığından hiçbir sıkıntımız olmadı.

tuvaletin kapısına koyduğum küçük sandalyesine basıp ışığı açar, işini halledip yatardı.dedesini kaybettiğimizde sadece bir iki gece korkar oldu tuvalete kalkmaya ozamanlar yardımcı oldum ve üzerinde durmadığımız için çabuk atlattık.

Kızım 2009 doğumlu hadi dedik O da 1,5 yaşına geldiğinde başlayalım tuvalet eğitimimize.Gidip ikea dan çok sade bir oturak aldık fotoğraftakinin kırmızısı.Önce başına taktı sonra koltuk sandı salona koydu derken baktık içine bebeklerini koyuyor.Bir çeşit hazır değilim sinyalleri veriyor.Düzenli tuvalete gidiyoruz umrunda değil tuvalet kağıtları ile oynuyor,tuvalet fırçasını duvarlara sürüyor.disipline olmadığı gibi baktım işin bokunu çıkarıyor.

Aldım doktora gittim.her çocuk tıpkı parmak izi  gibi kardeşe olsalar temelde farklı karakteristik özelliğe sahiptir derkenben içimden " sadete gelelim lütfennnn" diye çığlıklar atıyorum."öncelikle ebrucuğum yaz ayını bekliyeceksin , bir hormon var çişini tutabilmesiiçin bu sıcakta salgılanıyor " dedi ve gene düzenli tuvalete gidin sakın baskı yapmayın, uzun süre çişi tutması şuna şuna, kaka tutması kekemeliğe kadar yolu var dediğinde kızımda oğluma göre zorlanacağımı anladım.Bu gibi durumlarda sınır 3 yaş.Kendinizide patatsanız en son hazır olduklarır yaş 3...

oturağı tuvalete koyduk, üç yaşı bekledik.mucize gerçek oldu.tvalet aparatı ile kimi zaman tuvalete kimi zamanda oturağa yapmaya başladı.Ben oturağı kaldırdım tuvaletle yolumuza devam edelim dedim ve ilahi bir "nah" yedim...

Biryerlerde okumuştum; çocuklar kendilerinden giden iki şeyden çok korkar rahatsız olurlarmış, saç ve kaka...

Saç kısmı oğluma denk geldi.İki sene uykusunda saç kestirdim ve kaka olayıda kızımda denk geliyordu :D...Başımgözüm üsttüne de kaka yahuuu.

Neyse düzenli kiloduna yaptı kakasını .Tuvalete yaptıramadık derken oturağını istedi ve ta taaa günün birinde kakayı oturağa yapıverdi. bizi tuvalete topladı "ta taaaa yapıyor" birde :D...

uzun yolda ne yapacaktım peki hadi erkek çocuğunu şişeye mişeye hallediyorsun.Çözümü şu çişim geldi dediğinde altını bağlıyorum çişi yapıyor ve hemen alıyorum altından...Bunun ihtiyaç amaçlı olduğunu biliyor.

Annelere tavsiyem şu, etraftan söylemler çok olur.siz duruşunuzu belli edin.Tereddütte kalmış tavır, söylemleri arttırır.okuduğunuzu,doktorla konuştuğunuzu ,araştırdığınızı söyleyip duruma hakimiyetinizi belli edin.

Annelik güzel bir yoldur kadının kendisini tanıması açısından.Bu yolda çocuğunuzla aranıza baba dışında kimseyi almayın.Büyükler kendi çocuklarını kendi tecrübeleri ile ozamanın şartlarıyla büyüttü.

"Biz çocuğumuzu kaşımızla, gözümüzle yönetirdik"  derler, kaş göz yap bakalım şimdi bir çocuğa " ne oldu anne " diye bir de salağa yatarlar...

Tuvalet olayında ne yapıyoruz 3yaşa kadar yolu var bekleyin ve mucizeye tanık olun...


Anne Portakalmavisi...


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Portakalmavisi bir; hüzünleri dibine kadar yaşamadan terketmeyen, sonrasında da ardına dönüp bakmayan hüzünbaz zamanlar cambazı....

pin

yukarı