12 Kasım 2012

Yeni doğmuş yavru kedi ve bakımı

Pasha yı aldığımız yer öyle petshop veya veteriner kliniği değil bir kutunun içersinde kendi kaderine bırakılmış bir haldi. Üç kardeştiler dişi olan tam tekir, iki erkekten biri sarman diğeri pastel tondaydı. Ama fazla gelişmemişlerdi en fazla beslenen bizim Pasha gibi görünüyordu. 3,5 haftalık yavru ile evimize geldik ama aklımız diğer yavrularda kalmadı da değil.umuyorum sahiplendirmek için uğraşan kızcağız onlarada sıcak bir yuva bulmuştur. Öncelikle yavru çok küçük olduğundan ve sanırım annesi olmadığından o geceyi miyk miyk diye sesler çıkararak geçirdi. Üzerinde oladar çok pire vardı ki birsey yapamıyor olmak fazlasıyla canımı sıkmıştı. Sabah erkenden sevgili veterinerimize gittik. 3,5 haftalık ,erkek, sarman yavru bir kedi... 15 gün için kullanmak üzere ensesine düşük dozda pire için aşılama yapıldı . Bilinmesi gerekenler: bulduğunuz yavru kediyi ilk iş veterinere götürün. Asla su ile karıştırmadıkça inek sütü vermeyin. Biberon ile bebek hazır maması alıp hazırlamak yerine "ad" isimli bebek kedi mamasını şırınga yardımı ile 2 saatte bir belirtilen dozda verin. Ben öyle yaptım fakat bizimki obur olduğu için fazla yemiş ve fazla protein yüklemesinden alerji olmuş orası ayrı konu :) . En önemlisi çiş meselesi şöyleli yeni doğan kedi yavrusunun annesi karnını veya çiş yaptığı yeri yalayarak yavrusunun tuvaletini yaptırmasını sağlarmış biz ne yaptık biraz pamuğa ılık su sürüp popişine koyup daire hareketleri yaptık ve tuvalet sorunumuzu hallettik. Aslında ben olayı şöyle geliştirdim mama kabı , su kabı ve kum kabını 4. Hafta tamamlandığında portatif bebek yatağımız vardı zaten atacaktım altına battaniye serip hepsini içine koydum ve miniğimize de uyuyabilmesi için bir yatak hazırladım. Böylelikle tuvalet alışkanlığını edinmesi çok kolay ve temiz oldu. Şimdi bir buçuk aylık oldu ve o portatif yatağı kaldırdık kumkabını ve mama kaplarını belli bir yere koyduk çok düzenli uyum sağladı . Pisipisi kumu kullanıyoruz. Kum pudralı olduğu için kesinlikle koku yapmıyor, daha önceki kedimizde kristal kum almıştık mesela ama o bana inanılmaz öksürük yaptı. Mama olarak konserveye başladık ama katı mamaya bugün yarın geçeceğiz. Bunun dışında gene annesi olmadığı için yemeklerden sonra bıyık kökleri ve çenesinde mama kalıntıları kalıyor. Alkolsüz ıslak mendille silmelisiniz. 1,5 aylık olunca oyunlar oynamaya da başladı bu bizi çok mutlu ediyor hele kızımın Pasha ile oynamasını seyrettikçe çok mutlu oluyorum. Yaşanılan sorunları ve çözümleri yazmaya devam edeceğim...sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Portakalmavisi bir; hüzünleri dibine kadar yaşamadan terketmeyen, sonrasında da ardına dönüp bakmayan hüzünbaz zamanlar cambazı....

pin

yukarı