17 Ekim 2007

BEYAZ GÜLERDİ BENİM BABAM

Beyaz gülerdi benim babam, hayata dair yaşanmışlıklar abidesiydi."Pekii ama neden " sorularımın dibini ben görür O ise ona bile cevap verirdi...Kültürü, beyefendiliği sıfatına yakışır babacığıma tüm hayatı boyunca sadece iki kere böyle hitap edebildim...Onca sene sadece iki kere "babacığım" diyebildim....Haza İstanbul beyefendisi idi babam ailesinin diğer fertleri gibi hoşgörüsü bol,disiplini temeli,mantığı herzaman önde, duygusallığı şiirlerinde mısra aralarına serpiştirilmişti....
Beyaz gülerdi benim babam, kasketi hafif öne eğikti, Siyah paltosunun içinde bembeyaz dururdu...Beşiktaşlıydı ezelden, kalpten ....100 cü senesinde nerde olabileceğini düşünürken ölüm geçmişmiydi aklından bilemiyorum...
Beyaz günlerimiz oldu bizim beyaz gülen babamla...Karda yürümeyi öğretirken ki hallerimiz geliyor aklıma.... "Sağlam bastığını ben senin ayak izlerinden anlarım" derdi....
Beyaz ilkelerimiz vardı bizim....
Yalan söyleme beyaz yalan olsa bile....
Sağlam bas yere ki izin kalsın senden sonrakilere....
Sakın yuva yıkma, yuva yıkanın yuvası olmaz....
Para, ün dünyevi herşey anlık tatmindir bunları haketmeden alma....
Gece başını yastığına koyduğunda huzurla uyuyorsan o gün kimseyi incitmemişsindir....
Vicdanını körletirsen acizliğine ilk adımı atmışsındır demektir...
Hayatımız boyunca bitiremiyeceğimiz, sonu gelmiyecek tekşey ÖĞRENMEKTİR


Yere sağlam basıyorum diliyorum beni izliyorsundur değerli babacığım...

BABA SENİ ÇOK ÖZLÜYORUM

Martılarla selamımı alıyormusun baba
Her dalıp gidişimde yanındayım aslında
Küçüklüğümde tahminen ya beş ya altı yaşımda
Tahtıravallide biz ve sen karşımızda
Her anılara daldığımda ordayız baba
Gene boğazımı yakıyor deniz kokusu
Anlat istiyorum denizdeki tuzu iyotu
Atkımı sar baba bahanem deniz kokusu
Düşmüyorum pek artık
Zaten düşsemde kalkıyorum
Hem öğrendim artık gizli gizli ağlıyorum
Bazen aşık oluyorum, bazen sinir oluyorum
Sevincimide neşemide yarım yaşıyorum..
Evet bazen sanada anlatıyorum
Dedimya martılarla selam yolluyorum
Öksüzmüyüm yoksa yetimmiyim
Hala bilemiyorum
Tek bildiğim atkımı sar baba
Seni çok özlüyorum......

Agnus Dei

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Portakalmavisi bir; hüzünleri dibine kadar yaşamadan terketmeyen, sonrasında da ardına dönüp bakmayan hüzünbaz zamanlar cambazı....

pin

yukarı