26 Ocak 2014

Ergenle film izleme anıları



Hadi dedim gel bir film izleyelim...Ondördünde bir ergenle izlenilebilecek bir film bu Aşk Tesadüfleri Sever filmi...Neyi nekadar anlatırsan anlat görsel hafızaya kaydedilen öğretiler daha kalıcı oluyor...Böyle yapıyoruz küçüklüğünden beri film izliyoruz sonrasında oyunculuktan,seneryodan, mekanlardan konuşuyoruz...

Üç yaşlarında sevdiği bir karakter oldumu heleki başına birşey gelecek izlenimide varsa hep korkardı " korkma Egeberk o filmin başrölü O ölürse film biter " , " he! tamam ozaman"...

Yaşı ilerledikçe yapılan sohbetler daha çok hoşuma gitmeye başladı...Filmi izlemek başka birşeydir hayat gibidir öylesine bakılmaz hiç bir filme...

Spiderman filmlerini çocuğu ile hatmetmiş bir anne olarak bir gün "neden bukadar çok seviyorsun bu kahramanı "dediğimde " ağları ile özgürce uçuyor" demişti daha sonra bir gün beşinci kattan bir çocuğun "ben  örümcek adamım" diye kendini attığı haberini okuyup tamamen içgüdüsel annesel korkularımla spiderman filmindeki "uçmanın" yanı sıra nelerden bahsettiği O na ne mesajı verdiğini düşünmesini istemiştim...Bir gün karşısına bir Mary Jane Watson çıkacağını ve en yakın dostunun Harry Osborn gibi olabileceğini konuşmaya başladığımızda yavaş yavaş daha çok filmlerin içine girmeye başlamıştık bile...

Artık senaryo konuşuyoruz nerde sığlaşıp nerde kopukluklar olduğunu, ana karakterin duygusunu alamadığından, bazı mekan kadrajlarının çok fazla olup ana objelerin kaybolduğunu ve tabiiki film müziklerini...

Babamla biz çok film izlerdik...Erkek çocuk olmamama rağmen biliyordum ki benimle film izlemeyi severdi o yüzden değilmiydi beni peşinde Rocky filmlerine sürüklemesi ve akşamın bir vakti Şampiyon ( the champ) filminde Rick Schroder ın yaşadıklarına dayanamayıp salya sümük ağlarken " çok güzeldi bu film baba" diye babamın bana söylediği " 3000 çocuk arasından seçilmiş gerçekten çok başarılı " , " evet babaaa çok güzel oynamış ühühüüüü!"Hayatımda o çocuktan sonra birdaha o kalitede bir çocuk oyuncu izlediğimi sanmıyorum .Dustin Hoffman filmleri Kramer Kramere karşı ( Kramer vs. Kramer) ve daha pek çok film...

Babamla öğrendim filmlerle anılar biriktirmeyi...Sanırım Egeberk ile yaptığımda bu :D...Sırada Kitaplar var...Artık kitaplar okuyup karakter analizleri yapıp yeni yorumlamalarla anılar biriktirme zamanlarımız geliyor...

Yaşasın ki duygusal birikimlerimiz var ve yaşasınki bunlara eğilimli çocuklarımız var...Yaşasın ki yaşasın ki fışıkkk fışıkkk ( ağ attım özgürlüğe efekti ) 


Ebru

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Portakalmavisi bir; hüzünleri dibine kadar yaşamadan terketmeyen, sonrasında da ardına dönüp bakmayan hüzünbaz zamanlar cambazı....

pin

yukarı