8 Ocak 2014

Mutlu deli kızlarmışız....

1984 ve 1987 yılları arası öğrenim gördüğüm yer olan Erenköy Kız Lisesi günlerinden kalan bu fotoğrafı sağda kendileri olan sevgili Duygu arkadaşım dün bizlerle paylaştığından bundan bir önceki karedeki kendimi tanıyamadım...30 yıl say sen onu...İnsanın aklı eski yaşlarında kalınca bünye kendisini hep o yaşlarda sanıyor sanırım...Neden hep o yıllarda takılıyoruz biliyor musunuz ruhh daha kirlenmemiş, olası can kırıkları yaşanmamış, mesela en yakını tarafından kazıklanmamış,çok büyük acılar oturmamışken böğrüne hayat önüne sıfır sorumlulukla gelmişken o güzel yaşlarda kalıyor yüreğin...En acımasız zamanlarda bile geçmişindeki masumiyete tutunuyorsun...

Çok iyi kalpli kızlardık biz...Bizden sonraki nesil pis geldi o ayrı konu...Annesinin babasının izni olmadan okul gezisine bile gidemeyen neslin son miğferleriyiz.Sorsan ne dertliymişiz...Kaşımın kalınlığı, burnumun büyüklüğü, yok göğsüm çıkmadı kızım benim, o da birşey mi benim bıyıklara bakın yaşlarımız ergen mutant sevimliliği ...

Kız okulu olup bukadar mücadeleci insan başka yerde yoktu sanırım...sebebini yıllar sonra kızımı 19 haftalıkken düşürme tehlikesi yaşadığımda doktorum " korkma kızlar hayata erkeklerden daha sıkı sarılır, daha mücadelicidir" dediğinde anlamıştım...

Okulumuzdan mezun olup sanatın bir dalına dahi ilgisi olmayan yoktur...Çok şey katmışlar bize...insanlığı katmışlar mesela nekadar enterasan değilmi ...Sanat katmışlar ruhumuza...güzel anlatım anlama katmışlar...İnsan okulunun ağacını bile özler mi ? özlüyorsun işte ansızın çıkıp gidiyorsun mis gibi ergenliğin bahçede koşarken sen Semoşunun kaşarını çektire çektire yiğiyorsun....

Hayatımın o döneminden geçen herkesi çok seviyorum...güzel insanlardık biz...Türkiye Cumhuriyetinde bayarğımızın dalgalandığı heryerde öğretmenlik yapma arzusuyla yetişmiş idealist insanların eseriyiz...

Kalbimin en derinlerinden saf ve temiz duygularımla hepinizi sarmalarım benim tatlı sarmal yaylarım...

Ebru...

Tahtaya yazdığımızı yazıcaktım da altına da isimleri aleme madara olmanında manası yok canlar...Duydunuz zilin sesini haydi hayata karışmaya......


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Portakalmavisi bir; hüzünleri dibine kadar yaşamadan terketmeyen, sonrasında da ardına dönüp bakmayan hüzünbaz zamanlar cambazı....

pin

yukarı