26 Nisan 2008

PİPPİ UZUNÇORAP


Burnuma dayatılan Heidi hikayelerinden çok ben en çok Pippiden etkilenmiştim...Biliyorum ki bu inatçı, korkusuz ve cesaretli hallerimin tek sebebi bu.Sanırım dünyadaki tüm mücadeleci kadınların çoğu Pippinin o uzun çoraplarından çıktı :D.

Pratik zekası ve inadına hayrandım...Serüvenlerini okuyupta hele ya dizisi ya da çizgifilmiydi tam anımsamıyorum seyrettiğimde işte demiştim kahramanım...Her serüveninde o şımarık çilli suratındaki hallerine bayılırdım...Aslında biraz bilgi sahibi olmak istersek yazabileceklerim şunlar:

Astrid Lindgren, roman kahramanı Pippi'yi akciğer iltahabından hasta yatmakta olan ve Pippi Uzunçorap'dan (isim o an aklına gelmiş) bir hikaye dinlemek isteyen kızı Karin 'e bakarken keşfetti. Başlangıçta yazar olmaya niyeti olmayan Astrid Lindgren yıllar sonra, bacağının kırık olduğu bir dönemde hasta yatağında yatarken, bu hikayeleri kaleme almıştır.
Yazarın Pippi'yi esinlendiği şahıs, büyük ihtimalle kızı Karin'in 40'lı yıllardaki sınıf arkadaşı Sonja Melin 'dir. Bir başka esinlenme ihtimali de 1930'lu yıllarda Danimarkalı roman yazarı Karin Michaelis'nin kullandığı "Bibi" karakteridir. Dikkat çeken sadece isim benzerliği olmayıp, Pippi 'nin de Bibi gibi korkusuz bir küçük kız olmasıdır. O da bir istasyon memurunun kızı olarak Danimarka'nın trenlerinde serbest seyahat eder, çekincesiz ve birçok yetişkinin gözünde yaramaz, ama aynı zamanda sevecen, sorumluluğun bilincinde ve sosyaldir.
Bir başka esin kaynağı da Lucy Maud Montgomery'nin kırmızı saçları ve yaşam tarzıyla Pippi'yle benzerlikleri olan roman kahramanı "Anne" dir.
Sanırım Can yayınlarında serüvenleri hala yayımlanmakta...Gidip bulasım ve alasım geldi...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Portakalmavisi bir; hüzünleri dibine kadar yaşamadan terketmeyen, sonrasında da ardına dönüp bakmayan hüzünbaz zamanlar cambazı....

pin

yukarı