12 Mayıs 2008

APOKALİPTO -APOCALYPTO- MEL GİBSON


Yönetmen :Mel Gibson
Senaryo : Mel Gibson, Farhad Safinia
Oyuncular :Rudy Youngblood, Dalia Hernandez,
Jonathan Brewer, Morris Birdyellowhead, Carlos Emilio Baez
Filmin Türü : Aksiyon, Macera
Vizyon Tarihi : 23.03.2007
Filmi DVD de izleme imkanı bulduğum için netten elde ettiğim klasik özeti yazıp kendimce bir şeyler de eklemek istiyorum ...
ÖZET: Güçlü Maya Krallığı, gittikçe yayılan şehirler kurarak, gökyüzünü delen piramitler yaparak ve olağanüstü kültürel ve bilimsel başarılar elde eden etkileyici gelişmiş bir toplum inşa ederek Amerika’da 1000 yıldan fazla bir süre hüküm sürdü. Ondan sonra, tarihin ışıltısı içinde, bu dünya çöktü. Bütün bunlardan geriye kalan ormanlarla kaplı birkaç piramit ve umut veren bir gizem oldu. Şimdi, Maya uygarlığının sona ermesinden 500 sene sonra, yönetmen Mel Gibson, felaketin kıyısındaki bir dünyada kendisi için en fazla önem taşıyan şey olan ülkeyi kurtaracak olan bir adamın macerası üzerine kurulan belirli bir zamanı olmayan bir efsanede olduğu gibi her şeyi gözler önüne seren modern bir film macerası yaratmak için asla keşfedilmemiş bu ülkeyi derinlemesine araştırıyor: APOCALYPTO.
Filmde kullanılan yerli dilinden dolayı izlerken daha çok vücut dili ve mimikleri sindiriyor insan ...Sonuçta alt yazıyı takip ediyorsunuz ama oyunculardaki yüz halleri vücut dili insanı daha fazla filmin içine çekiyor gibi...Bir kere oyunculara yapılan makyaj sahneler için uygun görülen mekanlar çok güzel...İnanılmaz gerçekçi bir senaryo insanı gerçeklik ve olmamasını dilediği pek çok şey arasında gidip gelmesine sebep oluyor...Tarih yada Mayalar ile ilgili araştırma yapılıpta sunulan bir belgesel tadında bir film değil bunu belirtmeliyim...Takip ve kovalama sahnelerinde kendim kaçıyor olsam bir okadar hissederdim diye düşünüyorum bir ara nefes nefese kaldım gibi hissettim :D
Israrla izlemenizi tavsiye ediyorum...Umut siz istemedikçe içinizde yok olmayacak bir olgudur...
Fragman içinde malum site şu an kapalı olduğu için burdan faydalanbilirsiniz...







Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Portakalmavisi bir; hüzünleri dibine kadar yaşamadan terketmeyen, sonrasında da ardına dönüp bakmayan hüzünbaz zamanlar cambazı....

pin

yukarı