10 Kasım 2008

10 KASIM GÜNCESİ


Yitip gidenin ardındaki hüznü herkes hepimiz yaşarız her 10 Kasım da ...Dünya saat 9:05 de farklı bakar bize ve biz acımızdan bakamayız bile ...10 Kasımdaki o bir dakikalık acıyı hayatımızın her döneminde hissedip ona göre bilinçli olabilseydik bu gün anma törenlerininde daha güzel bir anlamı olurdu kanısındayım...
Ben Atatürk ü sevmemek ya da özlememek nedir hiç bilmedim...Asker kızıyım ben o bilinç ve zihniyetle tepemde babamın " geçmişini bilmeyen geleceğini hazırlayamaz" mantığı ile tüm tarihini yalayıp yutmuş buna karşı maalesef tüm kökten dincilere karşı bana karşı kullanılanlara karşı sağlam duruşu hala sergileyemediğimi düşünürüm...Sebep benim cehaletim ya da gerekli donanıma sahip olmamamdan kaynaklanmıyor sebep farklı kültürlerde ama aynı gelecek disiplini ile yetişmememizden kaynaklanıyor...Eğitim şart denildikçe hangi eğitim olduğu dahi anlaşılamamışken köy enstitülerini ve halk evlerini kapatan zihniyetin aileleri çocukları bilinçli yetiştirmelerini engellemek için ruhani hayatı daha ağar bastıran politikaları ile şimdi ne durumdayız bilen biliyor...Bilmeyenlerde din kisvesi altında gününü kurtarmaya çabalıyor...
Bu 10 Kasımda sanki sirenler daha bir fazla çaldı, insanlar yollarda daha fazla sayıyla saygı duruşunda bulundu...Bunlar küçük duruşlar biliyorum ama genede birşeylerin yanlış olduğunu anlayan bir avuç insan değilmiydi mücadeleyi başlatanlar...Evet atalarımız ülkemizin sınırlarını çok büyük mücadeleler vererek oluşturmuş bize kalan sınırlarımız içinde kendimizi geliştirmekti ...Birbirimizi yemeden bize bu imkanı sunanları karalamadan...
Ellerimizde Türk bayrakları oynaya zıplaya okula giderken içimizde olan saf sevgiyle sevelim gene Atamızı ...Atatürkü sevmek demek ülkeyi sevmek, bayrağı sevmek demek...Ben Atatürk ü çok seviyorummmmmmmmmm....Yanlışlar olmadıkça doğrunun değeri nasıl bilinirki ...Önemli olan yanlışı büyütmemek...
"Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir. Ben milletimin en büyük ve ecdadımın en değerli mirası olan bağımsızlık aşkı ile dolu bir adamım. Çocukluğumdan bugüne kadar ailevî, hususî ve resmî hayatımın her safhasını yakından bilenler bu aşkım malumdur. Bence bir millete şerefin, haysiyetin, namusun ve insanlığın vücut ve beka bulabilmesi mutlaka o milletin özgürlük ve bağımsızlığına sahip olmasıyla kaimdir. Ben şahsen bu saydığım vasıflara, çok ehemmiyet veririm. Ve bu vasıfların kendimde mevcut olduğunu iddia edebilmek için milletimin de aynı vasıfları taşımasını esas şart bilirim. Ben yaşabilmek için mutlaka bağımsız bir milletin evladı kalmalıyım. Bu sebeple milli bağımsızlık bence bir hayat meselesidir. Millet ve memleketin menfaatleri icap ettirirse, insanlığı teşkil eden milletlerden her biriyle medeniyet icabı olan dostluk ve siyaset münasebetlerini büyük bir hassasiyetle takdir ederim. Ancak, benim milletimi esir etmek isteyen herhangi bir milletin, bu arzusundan vazgeçinceye kadar, amansız düşmanıyım. "
M.Kemal ATATÜRK...

3 yorum:

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

Buğünlerde mustafa filmi çercevesinde tartışılıp ağza sakız edilmek istenen bir atatürkçülük ve atatürk kavramı varken çok güzel dökmüşsün içine...

Ve ben kendimce diyorum ki Gazi Anıtkabirden kalksa gelsekarşıma dikilse benim kafamdaki özgürlükçü , demokrat , insanını seven , sevecen , anlayışlı Atatürk imajını değiştiremez...

Ama insanların onu anlatmaya çalışmaması en büyük zaafımız belkide sen onu ve onun yaptıklarını anlatmazsan örümcek beyinli kafalar Hümeyniyi sevdiklerini söyler...

Sanırım en büyük hatayı biz sevdiğini söyleyen insanlar yapıyoruz çünkü Gaziyi ve onun fikirlerini yeterince onun gibi yılmadan anlatmaya çalışmıyoruz...

Saygılar...

My little Montenegro dedi ki...

@yalnızlık okulu, hayat şartlarını züğürt avuntusu gibi önümüze koyanlar çocuklarına kendi sevgilerini veremezken biz onların milli değerleri ve Atatürk sevgisini vermelerini bekliyoruz ...Onları öğretmenlerine emanet ediyorlar.O öğretmenler ki bayan veli ile tokalaşmıyor bile...Dediğim gibi bir avuç farkında olan insan değiştirecek belkide pek çok şeyi.Konuşarak ve öğreterek...Teşekkürler samimi yorum için

beenmaya dedi ki...

gerçekten anlayamadık sanırım bize bıraktıklarını, anlattıklarını, yaptıklarını, bu ülkenin değerini ki anlatamıyoruz, sahip çıkamıyoruz gibi geliyor bana...ilerlemek, ilerletmek adına yeteri kadar birşeylr yapmadığımız gibi kendi içimizde kendimizi köreltiyoruz anlamsız tartışmalarla bütün olmak, bir olmak varken...oysa sadece böyle günlerde sadece kendi içimizde kalmamalı...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Portakalmavisi bir; hüzünleri dibine kadar yaşamadan terketmeyen, sonrasında da ardına dönüp bakmayan hüzünbaz zamanlar cambazı....

pin

yukarı