12 Kasım 2008

ÇOCUKÇA NEŞELER

Hangi kitabın sayfaları arasında kaldın sen çocukça neşelerim...Elimde kalanlarla bir yere varılmaz tez çık nerdeysen bul beni...Hani bazen bir anı gelir akla çocukluğa dair kimi zaman gülümser kimi zaman hüzünleniriz...
Nezaman bir neşe sarsa içimizi çocuklar gibi şendim diye anımsarız...Hayatın her dönemi yaşanılasıdır da çocukluk gibisi varmıdır ki...En çok ne verseler mutlu olurdum bir dondurma, bir elma şekeri yada bir bebek...Çok renkliydi hayat o yıllarda ....Deniz ve gökyüzü mavilerden en güzel maviydi.Evimizin bahçesi en güzel yeşildi ...Kışın kar yağdığında taneleri avucumun içi kadar büyüktü...Hep yazın yüzerken koca elli bir kız olup kürek gibi suları bir o yana bir bu yana atmak isterdim hatta sırtımda yelkenlim bile olabilirdi...Gökkuşağını gördüğüm ilk günü anımsarım sihir gibiydi sanki...Kim çizmişdiki bu resmi gökyüzüne....Uçan balon merakım, patates cipsi sevdam, sakız yutmadaki rekorum ve bir elimden annem bir elimden babam tutupta yollarda salınırkenki neşem....
Birini anımsayınca patır patır mısır patlağı gibi zihnimden kalemime dökülen neşeli şarkıdır çocukluğum...Tadı gevrek tuzlu , görüntüsü gökkuşağından renkli çocukluğum....

Kadın olmanın entellektüel tek yanı sorgulamayı, görselliği beyinde çözünürlülük sağlamayı erkeklerden daha başarılı kıldırmak... Çok okudukça empatiyi arttırmak...Çok film izledikçe sevgisizliğini hissetmek...
Nezaman büyüdük, çocukluk nezaman bitti, nezaman bukadar veren taraf olduk ve sevgisizliğimizi hissedip içimize atar olduk...Kırıldık, ağladık ne sarıldık ne sarılındı ne de sığındık....
Daha dün çocuktum ben bu göz yaşları okul yollarının çiçeklerine dökülen sular değil benim benim ta kendimim ...Ne zaman geçti bu ömrün çocukluk yılları ben daha sakızlarımı açmamıştım oysaki....

5 yorum:

Seyyah dedi ki...

çocukken her şey basitti, hayata bakışımız, beklentilerimiz, neşelerimiz, üzüntülerimiz.. gökkuşağını ilk gördüğümde bana altından geçebilirsen her istediğin olur demişlerdi. geçebilmek için koşmuştum, şimdi düşünüyorum da olmaz ya oldurupta geçseydim ne isterdim diye:)) yüreğine sağlık canım, eski ve güzel günlere gittim ...

Biraz dedi ki...

bundan 4-5 yil once yazdigim bir siirimsinin ilk dizelerini koyayim buraya...
"Hayatin kiyisinda yururken,
Hic mi dusunmedin?
Bir zamanlar cocuk oldugunu,
Ve Sonra buyudugunu,
Ve oyuncaklarinin coktan kirildigini."
:)

My little Montenegro dedi ki...

@nily,herşey nekadar büyük ve mükemmeldi öğrendiğimiz kadarıyla değil mi?...Hayat nezaman gülmemeye başladı ve biz farklı oyunlara yöneldik...Herşeye rağmen çocukça neşeleri anımsamak nekadar güzel...

@biraz,kocaman olduk değil mi?Neydik biz hiçbirşeyden habersizler kuşağımı ondan mı çok mutluyduk :D teşekkürler yorum ve güzel şiiriniz için :D

Witchie of Stars dedi ki...

Ezgi'nin Günlüğü'nün bir şarkısı Fayton... dinlesen seversin belki..

My little Montenegro dedi ki...

@witchie of stars,Peki bir dinliyeyim :D teşekkürler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Portakalmavisi bir; hüzünleri dibine kadar yaşamadan terketmeyen, sonrasında da ardına dönüp bakmayan hüzünbaz zamanlar cambazı....

pin

yukarı