26 Kasım 2008

HAYAT BİLDİĞİ GİBİ GELSİN


Etrafımda üzgün insanlar gördüğümde inanılmaz kendimi rahatsız hissediyorum...Herşeye çözüm yaratan pratik zekam zaman zaman gırç olup kaldığında çok kıstırılmış hissediyorum kendimi...Benim bir beynim,iki kolum,iki bacağım daha olmalıymış aslında en güzeli sihirli değnekte demode oldu diye umut edilenlerin içinde saymıyım dedim...
Ne oluyor size ...Ne bu karamsarlığınız...Yalnızlıktan, insanların yozlaşmasından dem vurmalar...Tamam dem vuralım ama ne olur herşeyi kendi bünyemize sokmayalım...Okadar karamsarlaştıki yazılar ve bir okadar umutsuzcaki hepinizi gelip teker teker silkelemek geliyor içimden...Farkındalıklar güzel en azından vurdumduymaz değilsiniz etrafımızda olup bitenlerle ilgilisiniz...YAni böyel olmalı kendinize dönmeyin ne olur bakın ülkemizde neler oluyor...Çok yalnızım diye uyuşurken neler kaçıyor ne olr kendinize gelin....
Birde şu tarafından bakın...Ben bir çocuk yetiştiriyorum ve birtanede bebek bekliyorum...Bu ülke okadar kötü zamanlar atlatmış ki...Kardeş kardeşi vurmuş, insanlar aç kalmış,ellerindeki varı yoğu kurtuluş savaşında toprağı için ortaya koymuş, koskoca bir fakulte tüm mezunları şehit olduğu için o sene mezun verememiş,insanlar taşlarla dolu toprakları elleriyle temizleyip verimli hale getirmiş...
Herşey otomatiğe bağlanmış hayatta, fişi takıp hayatı bukadar kolaylaştırmışken neden bu insanların uzaklaşmasından,yalnızlıktan,depremden korkmak,geleceğe dair umutsuz olmak....
Kültür farklılıkları büyük şehirlerde en pis yüzünü gösterdiği için hep genelleme yapıyoruz...Çünkü küçük yerlerden gelenler maalesef inadına o kültürü devam ettirmekte ısrar edip büyük kente uyum sağlamak istemiyorlar...Tüm yozlaşmalar bundan kaynaklanıyor...Aile içi seviyesizlikler, zamanında dozu ayarlanamamış tabu diye dayatılmış,ayıp diye susulmuş, insan varoluşunu, dürtüleri,arzuları konuşamamızdan kaynaklanıyor...
Sapıklar, sapkınlıklar eskiden bukadar varmıydı??? ...Bu gün gazete de okudum bir dede iki torununa cinsel taciz yaparken kızı tarafından yakalanmış...
Caydırıcı olmayan kanunlar, oy yüzünden yüzeysel alınan kararlar ve maalesef üreme sorununa çözüm bulunamadıkça daha pek çok sorunla karşılaşacağız...
Oy kaybından korkulduğundan kendi içlerindeki yaşama müdahale edilmemiş Güneydoğu ve Doğu bölgeleri kendi içlerinde şeriat kanunları ile yaşarken sapıklıklarının adını İmam nikahı cinayetlerinin adınıda TÖRE koymuşlar...
Şimdi İmralıdaki şartlarıda yetkililerin kendi cümlelerine göre söylüyorum iyileştirme yoluna giderlerken İmralıya turistik gezi turlarıda başlatıcaklarına inanıyorum...Binlerce şehitin katilinin durumu iyileştirilirken TÜRK halkının ONURU DÜŞÜNÜLMÜYOR MU???
Yalnız değiliz...Dünya tarihinde var olan her insanın yaşadığı ruhsal durumları yaşıyoruz...Seviyoruz,seviliyoruz,terkedip, terkediliyoruz evet zaman zaman umudumuzda olmuyor ve yalnız ağladığımızda yaslanacak bir omuz bulamıyoruz...Ama sizden daha zeki olmayan ve nefes aldığınız topraklarda çıkarı olanlar birlik oluyor ve inceden inceden planlar yapıyor...Yalnız değiliz, Ahmedin, Ayşenin yaraladığı kalbinizi önemsemeyin demiyorum ama ne olur bukadar kendinize dönmeyin...Bırakın hayat bildiği gibi gelsin...Ve biz hep yere sağlam basıp sorunların karşısında dimdik duralım...
Portakalmavisi....

6 yorum:

beenmaya dedi ki...

herkes kadar yalnızlığımız öyle değil mi :)) ve aslında bir o kadar da kalabalığız ve beraberiz ama sadece kendi içimize çevirdiğimiz için yüzümüzü farkında değiliz...

Camilla dedi ki...

evet haklısın. o kadar büyük dertler var ki.. biz ise kendi kücücük dünyamızda sıkışıp kalmışız, dünya bizim etrafımızda dönüor sanki.

My little Montenegro dedi ki...

@beenmaya,Evet kendimizlede olalım, kendimizede dönelim ama kendimizde kalmıyalım...Tek derdim bu sanırım...Hayat bir yerlerde devam ediyopr ederkende belkie bizede dokunacak acılar getiriyor...

@Camilla,Hayatımda tanıdığım iki kadın var teki tüm yaşamını sıfırladı ve dünyanı bir ucunda yaşamaya çalışıyor daha bir kere içine döndüğünü görmedim...Bize ne oluyorki ben bunu anlamıyorum...Kardeşim evini,arabasını,kariyerini hayatını bıraktı ve şu anda yeni baştan başlıyor dil öğrendi,evlendi,bebeği oldu,ehliyet için ders alıyor,herkesin arap diye baktığı Türkleri tanımayan insanların içinde yaşama mücadelesi veriyor...Biz ne yapıyoruz düşünsenize ben yeni bebeğime ne anlatıcam...Kendimizi şöyleee bir bıraktık yavrum bak o yüzden artık anadilimiz ingilizce ya da fransızcamı diyeceğim...

Teşekkürler yorumlarınız için

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sanırım yere sağlam basabilmekte saklı her şey.
Sevgilerimle...

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

koca kalabalık bir boşluk hayat...Yalnızlığın koynunda geçirdiğimiz koca bir ömür kalabalık yalnızlıklarımızla...

My little Montenegro dedi ki...

@özlem,evet zaman zamana uymaz ama önemli olan kendini bilmek, sağlam durmak...

@yalnızlık okulu,belkide bu dünyaya anlamlı kalabalıkları bulmaya veya yaratmaya geliyoruz bilmiyorum ki :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Portakalmavisi bir; hüzünleri dibine kadar yaşamadan terketmeyen, sonrasında da ardına dönüp bakmayan hüzünbaz zamanlar cambazı....

pin

yukarı