1 Kasım 2008

ZAMAN BAZEN DURUR


Bloglar ceza almadan evvel Aydan atlayan kedi ve diğer bazı arkadaşların yazılarında hep hayatın bizim kontrolümüz dışında nasılda hızla akıp gittiğini ve buna maalesef seyirci kaldığımızı yazıp okumuştuk...Hani hayat akıyordu ve bizde o çarkta yuvarlanıyorduk ya ve neden buna kapıldığımızı konuşuyorduk ben hayatın bir anda nasıl durduğunu gene bir doktorun odasında yaşadım...
Maalesef bazı değerler insan sağlığının çok önüne geçtiğinden hastanlerdeki bazı doktorlar popülerliklerini laboratuvara gönderdikleri testler ve hastaneye kazandırdıkları ile belirlemeye çabalarken diğer yanda çok ciddi travmalara sebep olabileceklerine aldırmadan gebe insanların gözlerine baka baka bazı anomalilerin olmaması adına diye güzelde bir kulp bulup insanı çıkılması zor derin kuyulara atıyorlar...Hani konu siz olsanız girin o derin kuyuya hatta en karanlık köşesine düşün ama olmuyor ne yaşarsanız sizinle birlikte hisseden içinizdeki şeye bunu yaşatmaya hakkınız olmadığını düşünüp paşalar gibi bunalıma bile giremiyorsunuz...
İkili testim normaldi, yapılan tüm kan ve idrar tahlillerinin sonucunda Rubella( kızamıkçık ) ve Toxoplasma IgG lerim pozitif ve değerlerde bir hayli yüksek çıktı...Olağan olması gereken doktorun bana Rubella ve toxoplasma IgM lerin ( ki bunlar şu anda bu hastalıkları geçirdiğimizi belirten isimler ) negatif çıktığı için korkulacak birşey olmadığı bununla birlikte bağaşıklığımın olduğu veya daha önce geçirmiş olduğumu belirten IgG lerin yüksek çıkmasını bir hekim olarak merak ettiği için Avidite ( detaylı test ) istediğini söylemesiydi...Ama bunu yapmadı...
Kişisel araştırmalarım sonucunda bu hastalıkları eğer gebeliğin ilk üç ayında geçiriyorsanız bebekte sağırlık,körlük ve kalpte problemler olabileceği gibi dördüncü aydan sonra gelişimde gerilik olabileceği için gebeliğin sonlandırıldığına dair bilgiler edindiğimde zaman benim için artık geçmiyordu...Hele test sonuçlarını alacağım gün gelmedi diyebilirim...Günlerce bana söylenmeyen birşey olmasından, aslında ciddi bir durum olduğunu düşündüm durdum...Yemek yiğemedim, uyuyamadım...Sonucu aldığımda başka bir doktoru bulup sonuçları sorduğumda neden size IgG Avidite testi verildiki genelde IgM Avidite testi verilir dendi.Ama onlar negatif dediğimde ise kızım neden endişeleniyorsun sorun yok ozaman dendi...O an bana bu tahlilleri veren ve hiçbir açıklama yapmayan doktoru öldürmek için ardı ardına senaryolar belirdi beynimde...Buna ne hakkı vardı hastane 100 milyon daha kazansın diye bana bunu yapmaya ne hakkı vardı ki....Hastaneden uzaklaşırken ısrarla akrabalarımı şahsi sorunlarım yüzünden rahatsız etmek istemeyen ben kuzenimden güvendiği bir kadın doğumcuya beni yönlendirmesi için yardım istiyordum...
Şimdide başıma amniyosentez alınması çıktı...Ama çernobil kaynaklı besin dengesi bozulmuş bir ülkeden eğitimsizce yapılan tarım ve hayvan yetiştirilmesi sonucunda okadar çok anomalili bebek oluyormuşki duyduğumda ağzım açık kaldı...Yani bu zamanda sağlıklı bir bebeğiniz varsa siz mucizeyi gerçekleştirdiniz demektir...
Zaman bazen geçmek bilmiyor...Hızla akıp giden hayat içinde ani bir frenle durmaksa insanı tepetaklak ediyor...Sonuca giden yolda sebeplere önem veren insanlarsanız ve pekçok şeyi sorguluyorsanız siz alışılagelmeyenlerdensiniz...Çünkü koyun gibi yaşayanlara okadar alışılmışki sorguladığınız anda yanlışlarıda görebiliyorsunuz....Buda bazılarının işine gelmiyor...
Portakalmavisi...


Fotoğraf arama motorundan edinilmiştir...

6 yorum:

Aydan Atlayan Kedi dedi ki...

Sen uzun zaman ortada görünmeyince birşeyler olduğunuz sezdim. Ama bu aklıma gelmemişti hiç. Ne kadar korktun, nasıl gerildin kimbilir. Dilerim herşey yolunda gitsin, sen de bebek de hep ama hep çok sağlıklı olun. Tüm kalbimle diliyorum...

beenmaya dedi ki...

ve hatta sorguladığın, sorduğun, cevap beklediğin için sana başka bir gözle baktıkları yetmiyormuş gibi herhangi bir şekilde başından savmaya, geçiştirmeye çalışıyorlar öyle değil mi...umarım sen ve bebeğin iyisinizidir. bu kadar ara verip bizleri merakta bırakma lütfen bir şekilde haberdar et bizi...herşeyin sizin için iyi olması dileğiyle...

My little Montenegro dedi ki...

@aydan atlayan kedi; hayat biz hissetmeden cidden ağlarını bazen sinsice örebiliyor...Acıların kıyısından geçmeyi bende çok diliyorum canım.Teşekkür ederim güzel dileğin için...

My little Montenegro dedi ki...

@beenmaya, düşünmeyen insan sıfatı yapıştı üstümüze oysaki okadar çok mücadele içindeyizki bunları yaşadıkça anlıyorum...Ciddi ciddi bir hekime gözümün içine baka baka beni sadece yolmak için canımı acıtamazsın duruşu belirlemeye çalışıyorum...Amniyosentez yapılana kadar iyiyiz...Üç günde onu sonucu sürüyormuş kasımda beni gene durmuş zamanlar bekliyor sanırım...Buzamanları atlattım mı gerisi patiği çorabı :D Teşekkürler hassasiyetin için canım...

Goddess Artemis dedi ki...

Nedendir bilmem (belki son zamanlardaki dalgınlığımdandır) hamile olduğunu daha önce anlamamışım. Bu yazıyı okuyunca şaşırdım ve sevindim.

Amniyosentez'den korkma, biliyorum bana söylemesi kolay ama çevremdeki tecrübelerden kötü bir şey duymadım.

Umarım tüm korku ve endişelerini tez zamanda beyninden uzaklaştırır, sağlıklı bebeğini kucağına alırsın.

Sevgilerimle :o)

My little Montenegro dedi ki...

@goddess artemis,Daha önce bahsetmedimki canım o yüzden anlaşılamaması...Teşekkür ederim güzel düşüncelerin için...Amniyosentezide aştık mı beynen çok rahatlıyacağıma inanıyorum...Tekrar teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Portakalmavisi bir; hüzünleri dibine kadar yaşamadan terketmeyen, sonrasında da ardına dönüp bakmayan hüzünbaz zamanlar cambazı....

pin

yukarı